Rozwiązania dla tramwajów
Nowoczesne rozwiązania dla torowisk tramwajowych: studnie i systemy serwisowe, które chronią instalacje, usprawniają prowadzenie przewodów i obniżają koszty utrzymania. Trwałe, lekkie i dopasowane do warunków w terenie.
Studnie
tramwajowe
Studnie tramwajowe typu TP są montowane na torowiskach i służą do układania pętli indukcyjnych sterujących ruchem tramwajów
Innotechnika dostarcza nowoczesne i trwałe rozwiązania wspierające bezpieczną i sprawną eksploatację torowisk tramwajowych. Nasze systemy bazują na tworzywie Polipit, które łączy odporność na obciążenia i warunki środowiskowe z niską wagą i możliwością łatwej adaptacji do różnych warunków terenowych.
W ofercie znajdują się m.in. rozwiązania umożliwiające:
TP 20/5 IN B-125
- korpus studni może być obciążany do 12,5 tony (B-125) bez konieczności betonowania
- pokrywy z tworzywa SMC zgodne z normą PN EN 124:2000

TP 20/7 IN B-125
- korpus studni może być obciążany do 12,5 tony (B-125) bez konieczności betonowania
- pokrywy z tworzywa SMC zgodne z normą PN EN 124:2000

TP 20/7 IN B-400
- korpus studni może być obciążany do 40 ton (D-400) bez konieczności betonowania
- pokrywy z tworzywa SMC zgodne z normą PN EN 124:2000

Studnie tramwajowe typu TP:
| Model | Obciążenie korpusu | Pokrywa | Wymiar zewnętrzny | Wymiar wewnętrzny | Wysokość studni |
|---|---|---|---|---|---|
| TP 20/5 IN B-125 | do 12,5 t (B-125), bez betonowania | Tworzywo SMC, PN EN 124:2000 | 2170 × 590 mm | 2020 × 440 mm | 135 mm |
| TP 20/7 IN B-125 | do 12,5 t (B-125), bez betonowania | Tworzywo SMC, PN EN 124:2000 | 2090 × 750 mm | 1940 × 600 mm | 135 mm |
| TP 20/7 IN D-400 | do 40 t (D-400), bez betonowania | Tworzywo SMC, PN EN 124:2000 | 2070 × 770 mm | 1920 × 620 mm | 200 mm |
Smarownica
zwrotnic
Dodatkowo, opracowaliśmy innowacyjną smarownicę chowaną w ziemi, która nie tylko poprawia komfort i bezpieczeństwo jazdy, ale także eliminuje problem ingerencji w przestrzeń torowiska.
Automatyczne smarownice tramwajowe to nowoczesne, w pełni zautomatyzowane urządzenia przeznaczone do bezobsługowego smarowania zwrotnic oraz szyn w łukach i rozjazdach infrastruktury torowej. System umożliwia precyzyjne dozowanie odpowiedniej ilości smaru w zależności od liczby przejeżdżających pojazdów szynowych – wykrywanych przez czujnik – lub w zadanych, stałych interwałach czasowych.
Urządzenie montowane jest pod powierzchnią torowiska, w specjalnie zaprojektowanej studni z windą serwisową, która zapewnia łatwy dostęp i pełną ochronę przed zalaniem.
Konstrukcja smarownicy oparta jest na sprawdzonych rozwiązaniach technicznych, gwarantujących:
- wysoką niezawodność i skuteczność działania,
- długą żywotność wszystkich podzespołów,
- minimalne wymagania serwisowe.
Dzięki tym cechom automatyczna smarownica tramwajowa stanowi najbardziej efektywne rozwiązanie w zakresie utrzymania i eksploatacji torowisk miejskich.
Inwestycje, na których
nas znajdziesz
Blog Innotechniki:
wiedza, rozwiązania i inspiracje
Skontaktuj się z nami
Zadzwoń! +48 58 573 55 66
lub wypełnij formularz – skontaktujemy się z Tobą:








